דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קובה|מסלול טיול| מסלול מקיף לטיול של חודש בקובה 

מאת    [ 17/06/2011 ]

מילים במאמר: 724   [ נצפה 5009 פעמים ]

מסלול מקיף בן חודש ימים לקובה יתחיל בחלק המזרחי של קובה במחוז גואנטנמו או במחוז סנטיאגו דה קובה. נסו להזמין טיסה הנוחתת ישירות בסנטיאגו דה קובה ומשם להתחיל את המסלול. טיסות של חברת קובנה וחברות תעופה אחרות הממריאות מאירופה נוחתות גם בסנטיאגו דה קובה. אם לא מצאתם טיסה כזו - תוכלו לנחות בהוואנה ומשם לקחת טיסה ישירה לעיר ברקואה או לסנטיאגו דה קובה.

המסלול יכלול את הערים והעיירות הנ"ל: ברקואה, סנטיאגו דה קובה, קאמאווי, טרינידד, סנטה קלרה, הוואנה, פינר דל ריו, ויניאלס ומקומות נוספים באי.

ברקואה: ברוקאה הינה העיר המזרחית ביותר בקובה, מקום ייחודי שהיה מבודד במשך שנים רבות משאר חלקי האי כיוון שהגישה אליו היתה אך ורק דרך הים. הדרך שנסללה מגואנטנמו לברקואה קישרה אותה לשאר החלקים בקובה והפכה את המקום הייחודי לפופלרי מאוד. מדובר בדרך נוף הררית מיוחדת במינה .בברוקאה כדאי לשהות ולטייל לפחות 3-4 ימים. עיקר הפעילות היא בטבע (טרקים יומיים בפארק הלאומי השוכן צפונית לעיר, ביקור במטעי הקקאו והקוקוס, נהר  היומורי ועוד). ההגעה לברקואה היא או בטיסה ישירה מהוואנה או בנסיעה ארוכה (של כ 5 שעות וחצי) מסנטיאגו דה קובה. שאר הדרכים המובילות לברקואה קשות מאוד לנסיעה ואין  בהן תחבורה ציבורית. במרחק 20 דקות נסיעה נמצא חוף הים Playa Maguana שהינו חוף ים קריבי קלאסי, מומלץ! העיר ברקואה עצמה ייחודית מאוד והאנשים בה חביבים מאוד.

סנטיאגו דה קובה: עיר תוססת מאוד ורועשת מאוד. העיר השנייה בגודלה בקובה. ניתן לשכור רכב ולטייל בכל אזורי הטבע הסובבים אותה כגון הרי הסיירה מאסטרה, שמורת בוקנאו ועוד. 3-4 ימים ימצו את העניין, אך תמיד אפשר להשאר יותר. הליכה רגלית בעיר (לאו דווקא מרכז העיר) עצמה היא חוויה בפני עצמה וחלון אמיתי לאיך באמת הקובנים חיים.

הדרך מסנטיאגו דה קובה לטרנידד ארוכה מאוד ולכן ניתן לשלב יעד נוסף או אפילו שני יעדים + רביצה על אי או חוף ים. מהעיר הולגין למשל ניתן להגיע לחופים של גוארדה לה באקה. העיר עצמה הולגין (שמוגדרת ע"פ הקובנים כעיר הכי לבנה בקובה וגם מוגדרת כעיר הפארקים והכיכרות) מאוד מעניינת. העיר הינה עיר קובנית טיפוסית ובחלק מאזוריה אפורה משהו. ניתן לעצור ליומיים עד שלושה. לחופים ניתן להגיע או במונית או ברכב שכור. יהיה קשה לבנות על תחבורה ציבורית. העיר הקולוניאלית קאמוואי, יכולה להיות מקום נהדר לעצירה של יומיים. העיר רועשת ותוססת- שונה מאוד מהולגין. משם ניתן כמובן לתת גיחה לאיים ולחופים שמצפון לה.

 

 

בטרינידד אפשר להנות מהנופים ומהשקט, לצאת לטיולי יום רגליים, או לטיולי סוסים (בממוצע 4CUC לשעת רכיבה). ניתן גם לרדת לחוף Playa Ancon שנמצא במרחק 15 דקות נסיעה במונית. בערב כמובן כולם נפגשים בקאסה דה למוזיקה ורוקדים סלסה. שלושה ימים בטרינידד יהיו בד"כ המינימום. רבים מתאהבים במקום ונשארים יותר. מטרינידד ניתן לנסוע לסנטה קלרה, העיר שבה צ'ה גווארה הוא יותר מגיבור. בעיר נמצא המוזילאום בו קבור ד"ר ארנסטו צ'ה גווארה יחד עם הלוחמים (+לוחמת אחת) שנלחמו איתו בקרב האחרון שלו בבוליביה. במקום מוזיאון קטן ומרשים - תוכלו למצוא פריטים אישיים של צ'ה גווארה ולהתרשם ממורשתו.
הוואנה: שלושה ימים בהחלט יספיקו- ניתן להסתובב רגלית בהאוונה הישנה Havana Vieja וב - Centro Havana. למחרת, ניתן לרכוש כרטיס לאוטובוס התיירותי האדום (5CUC) שמגיע לכל האתרים המתויירים בהאוונה כולל החופים ב - Playa del Este. יום נוסף ישלים את כל מה שלא הספקתם וכבר באותו יום ניתן לנסוע לעיירה המנומנמת ויניאלס.
ויניאלס: העיירה ויניאלס בת 5000 הנפשות היא עיירה מנומנמת הטובלת בירוק ונמצאת בלב אזור חקלאי. פרט לשדות טבק וקנה הסוכר תמצאו באזור מערות רבות ונוף ייחודי של התרוממויות סלע גיר. תפגשו בעיקר אנשים חביבים מאוד, תשתו הרבה רום ובירה ותרקדו כל ערב סלסה. בערב כולם נפגשים במועדון הסלסה המקומי. ניתן לצאת מויניאלס לטיולי יום רגליים וטיולי סוסים, ניתן לצאת גם לחופים והאיים הבאים :Cayo Jutias, Cayo Levisa, Playa Maria la Gorda ,Cabo San Antonio. מוניאלס אפשר גם לתת גיחה של יום לעיר פינר דל ריו. בדרך חזרה להאוונה אם בא לכם עוד קצת טבע ושקט אפשר גם לבקר בסורואה ובלס טרזס. סה"כ ניתן לבלות באזור 3-5 ימים, תלוי כמה אתם אוהבים שקט וטבע. אפשר להשאר באזור ויניאלס גם שבוע וחצי.
במשך כל הטיול מומלץ לשלב מפעם לפעם ביקור בעיירות לא מתויירות או בערים יותר אותנטיות , בכדי להרגיש את "קובה האמיתית". לדוגמא: עצירה בעיירה רמדיוס או בעיר קולון או טיול יומי אחר לכפר או עיירה מנומנת אחרת בדרך לשום מקום. המפגש עם האנשים הפשוטים הוא החוויה העיקרית בטיול שלכם בקובה.
בכל מקרה מומלץ תמיד לטייל עם  ספר מדריך טיולים-קובה ועם מפה (בעיקר אם אתם מתכוונים לשכור רכב).
תעשו חיים בקובה!!!!

מידע נוסף תוכלו למצוא בבלוג הנ"ל על קובה וכמובן גם בפייסבוק.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב